Köpvillkor
1. Köp Vid beställning träffas avtal om köp först när Sant Liv i Gud – Ebutik bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Sant Liv i Gud – Ebutik har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.
2. Pris Som ideell förening är vi momsbefriade varför ingen moms tillkommer på de angivna priserna. Kostnaden för frakt tillkommer, och anges på den medföljande fakturan, ej i kassan. Inga expeditionskostnader tillkommer.
3. Frakt En fraktkostnad tillkommer på priset. Vi sänder våra artiklar med det billigaste alternativet bland Postens brev och paket. Fraktpriset anges på den medföljande fakturan.
4. Betalningsvillkor Faktura på de beställda varorna medföljer leveransen. Betalningen skall vara oss tillhanda senast 30 dagar efter leverans. I de fall summan överstiger 1000 SKr vill vi gärna att du antingen är bekant, eller betalar in på vårt PlusGiro 837 35 35-7 i förskott.
5. Leveranser Allt arbete inom “Den ekumeniska föreningen Sant Liv i Gud” sker på ideell basis under vår fritid. Vi kan därför inte utlova en viss tid inom vilken en vara levereras, men försöker göra det så snabbt som möjligt. Paketen levereras av Posten.
6. Skadat gods När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar.
7. Ångerrätt och Öppet köp Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten.Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.
8. Reklamationer Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka. Sant Liv i Gud – Ebutik följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.
9. Återbetalningar Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår.
10. Reservationer Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Force Majeur I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
http://www.konsumentverket.se/ http://www.arn.se/
|